تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - جواب به یکی از نظریات

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

دوشنبه 9 شهریور 1394

جواب به یکی از نظریات

نویسنده: محمد رئوف علی پور   

دوستی در قسمت نظر دهید این مطلب را نوشته اند :
سلام به تمام‌برادران عزیز بنده فقط یک درخواست داشتم که این بحث تما بشود چون اگر اقای محمد رئوف علی پور بخواهند جواب تفسیر های خود را از حرف های کاک احمد مفتی زاده بگیرند نباید در این مکان صحبت کرد چون هیچ چیز از مکالمه رو به رو تاثیر گزار تر نیست و باید بگویم که اولا مکتب قرا هیچ هیچ وباز هم هیچ حرفی برای پنهان کردن نداردو اگر یک سازمان عجیب و غریب بود که نیست نمی ذاشت کسی بدونه که چیه دوما اگر بخواهیم این تفسیر یا عقیده محمد رئوف علی پور که برای خودشان محترم است را به بحث بکشانیم دچار جدل میشویم و همه تان میدانید که جدل چیه چون این اقا عقیده خود ش رو رها نمیکنه نه مکتبی ها که من دوست دار مکتب قران و کاک احمد مفتی زاده هستم و اگر اقای محمد رئوف علی پور بخواد جواب تفسیر های خود شو از مطالب کاک احمد بگیر خودش هم خوبتر میدونه که فقط به بن بست میرسه چون تماس چهره با چهره حد اقل می فهمیم که چی داریم میگیم و اگر هم می خواد فقط جدل کنه دیگه هیچ ممنونم اگر هم نظری داری به Kurdistan.love18@gmail.com بفرست
و اما پاسخ :
در متن فوق اشتباهات نوشتاری وجود دارد که بدلیل امانت داری در انتقال مطلب عین نوشته را کپی کردم 

بنده با بحث غیر عمومی و در فضاهای بسته حزبی و مراجعه به خانه احزاب مخالف هستم که قبلا در این مورد توضیح داده ام اما مایلم مجدد برخی دلایل را کمی بازتر کنم :
1- معمولا احزاب و دسته ها امکانات متعددی جهت وارونه جلوه دادن سخنان و مواضع افراد در اختیار دارند مثلا ممکن است پس از این مراجعه با سند سازی سخنانی به بنده نسبت داده شود که از من نیست و یا نوارهای صوتی با صدای من منتشر گردد که من نگفته ام  به خصوص مناطق اهل سنت نشین که ممکن است فردی متهم به توهین به معتقدات اهل سنت شود که این تلاش ها بارها شده و بارها قصد بر این بوده که از من جملاتی گرفته شود که به گونه ای بتوانند چنین استنباطی از آن بکنند. در جلسه سخنرانی  که برای روحانیون در سنندج داشتم این تلاش شد و یا در دیواندره به صورت رسمی قصد داشتند بحث جلسه را که در مورد وهابیت بود به بحث در مورد دخت مکرم پیامبر و نیز همسر ایشان بدل کنند. وقتی موفق به این کار نشدند با ورود به حریم خصوصی اینجانب مواردی دیگر را پی گیری می کردند  که باز موفق نشدند. دست آخر راضی شدند که بحث از مباحث اصلی جلسه به جدل هایی در خصوص علوم صرف و نحو بدل گردد. هر بار نقشه ی آنها نقش بر آب شد اما آن جلسه با حضور تعداد زیادی اشخاص با افکار متفاوت بود و امکان توطئه ی دیگر برای ایشان میسر نشد ورود من به خانه ای با افراد یکسان و انسان های همفکر یا بر گزیده خودشان و یا افرادی که فقط ادعا می شود این افراد دارای افکار گوناگونی هستند دور از عقل است.
2- من طی سنوات گذشته به این نتیجه رسیده ام که مباحث وهابیت و مفتی زاده بهتر است از طریق فضای مجازی و یا انتشار کتب با صبر و حوصله ی فراوان منتشر گردد. حتی اگر همه ی حرف در زمان زنده بودن من گفته نشود بهتر از آن است که انبوهی از سخنان بدون داشتن زمان کافی برای رسوخ در بدنه ی جامعه زده شود .
3-در بحث های رودرو افراد برای فرار از ضایع شدن ظاهری به جدل روی می آورند که در مباحث اینترنتی این احتمال کمتر وجود دارد  و لذا با نظر نویسنده ی نظر فوق که به مباحث اینترنتی جدل گفته اند موافق نیستم بلکه در مباحث رودرو بسیار بیشتر احتمال تبدیل شدن به جدل وجود دارد و در حداقل حالت ممکن می توان گفت اگر ممکن است آن به جدل منتهی گردد هیچ دلیلی وجود ندارد که این هم نشود.
4- مباحثی که در فضای عمومی و مجازی صورت می گیرد بسیار با اندیشه تر و دقیق تر و مستند تر خواهد بود چون فرد تلاش می کند نوشته ای که میلیون ها نفر آن را خواهند خواند دقیق تر باشد و این بحث از این منظر نیز بر بحث رودرو رجحان دارد.
در نهایت بهتر است به جای اینکه سر این موضوع بحث کنیم که چگونه مباحثه داشته باشیم بهتر است بیائید و نظرات مان را به معرض قضاوت عموم بگذاریم.

  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :