تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - بررسی نظرات برایان یه ک خوا په ره ست

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

پس از اینکه دوستانی با مراجعه به وب بنده نظراتی دادند سلسله مباحثی مطرح شد که در این قسمت

انتشار مطالبی از دوستان می توانید مباحث گذشته را مطالع فرمائید مقرر شد در خصوص نظرات این دوستان بنده مفصل تر صحبت بکنم که در ادامه به آن می پردازم 

 

همانگونه که همگی می دانیم فرق مهم بین مواضع دینی و مواضع غیر دینی ( به خصوص در اسلام ) در الهی و غیر الهی بودن آن است یعنی دین داران ادعا می کنند سخنانشان و مواضعشان از منابع الهی و روائی و وحیانی استخراج شده اما مکاتب غیر الهی چنین ادعائی ندارند

مکاتب غیر الهی اگر چند سخن غلط و موضع گیری اساسی نادرست هم داشته باشند اتفاق خاصی نمی افتد بلکه ممکن است با تغییر در رهبر و راه و روش و یا  اصلاح نظر آن را برای مدتی ماست مالی کنند و ادعا کنند راه درست را یافته اند ( اینکه آیا واقعا این ادعا درست است و آیا یافتن راه سعادت توسط بشر غیر متصل به وحی ممکن است یا خیر قطعا پاسخ منفی است اما این بحث دیگری است (

در مکاتب غیر الهی فردی شروع به تبلیغات می کند و مردم را مثلا کمونیست می کند اگر صد هزار نفر از اعضایشان هم کشته شود بنا به نظر و خیال خودشان هیچ عقوبت الهی در انتظارشان نیست کافی است عبد الله مهتدی خود را در گوشه ای از جهان در کنف حمایت دیگران قرار گیرد و در خطر نباشد دیگر برای او موضوع تمام است یعنی خودش کشته نشود دیگران کشته شوند یا نشوند او هیچ جاش نمی چاید ریاست خود را می کند رئیس هم هست و خود را مبارز هم می نامد دنیا را دارد و از نظر او دنیای دیگر هم نیست دیگر چی می خواهد ؟ 

اما در مورد مسلمین و مکاتب الهی اگر رهبر اسلامی اشتباه اساسی بکند و حتی یک نفر را به اشتباه و در راه اساسا اشتباه بکشتن بدهد همانند آن است که تمام بشریت را کشته باشد و عقوبتی متناسب با آن در انتظارش است . در مکاتب غیر الهی اگر بر فرد  احساساتی غلبه کرد و از روی هوی نظری داد انسان است و پر از اشتباه نباید زیاد سخت گرفت اما در مکاتب الهی فرد اگر بدون دقت لازم و بدون اطمینان از مذهبش و رهبرانش و متونش ادعای اجتهاد بکند و فتوا بدهد وای بر او که بدجایگاهی در سقر خواهد داشت

در مکاتب غیر الهی اشتباه خیلی مهم نیست کافی است طرف خوب ماس مالیزاسیون بلد باشد اما در مورد مکاتب الهی این سخن نمی تواند با این شدت درست باشد چرا که مواضع اعلامی باید از منابع الهی استخراج شود و منابع الهی نمی تواند اشتباه کند

بنا بر این تشکل ها و سازمان هائی که ادعای الهی بودن می کنند همه ی مواضعشان باید بر اساس درستی استقرار داشته باشد نه بخشی از آن .

حال با این مقدمه به بررسی سایت برایان یه ک خوا په ره ست می پردازیم

سخنان درست این سایت

سخنانشان در مورد احزاب کردی و ضد دین ها

شکی نیست که در اسلام کرد بودن یا فارس بودن و غیر از این موجب امتیاز در دین داری و تقوی و انسان بودن نیست و حرمت مال و وخون و آبروی افراد در اثر کرد یا عرب یا عجم بودن تغییر نمی یابد  به عنوان مثال در اسلام مردم را از اتوبوس بین شهری نمی آورند پائین و ازش بخواهند بگوید (پلاو) حال اگر (ل ) پلاو غنی تلفظ شد مشخص است کرد است و اگر مانند ( ل ) کلاغ تلفظ شد غیر کرد است و همین غیر کرد بودن معیار مناسبی برای اقداماتی است که شرح آن را در خاطرات شنیده ایم و شرمم می آید که به آن بپردازم

در اسلام تعیین مرزهای جغرافیائی بین مسلمین و کشورهای اسلامی نمی تواند عاملی باشد برای جنگ وخونریزی .

این برادران نوشته اند

)) تمام سکولار های مرتد  اطرافمان در آخر امر می خواهند  که حکم و قانون دین را که خدا امر کرده که در زندگی دنیوی و جامعه اسلامیمان پیاده کنیم حذف نموده..))

مطمئنا بنده هم موافقم که هدف سکولارها حذف قوانین الهی است و اگر آن افراد خود را خدا ناباور و یا کافر و کمونیست معرفی کنند و  یا در اعمال شان این حجت بر ما تمام شد من هم موافقم که آنان علاوه بر عدم اعتقاد به حاکمیت قوانین الهی  کافرنیز هستند .

در پاراگراف قبل منظوراز کافر کفر به وجود خدا یا انکار رسالت و معاد است

من هم همچون شما موافقم که همانگونه که نوشته اید  : 

))ما چاره ای نداریم که با وجود مرتدینی چنین سرسخت و کودن جهت نصرت و یاری رساندن به احکام الهی و ستمدیدگان محتاج این احکام ، که تنها ضامن رفاه و امنیت مردمند تا پای جان بدون کوچکترین سازشی مقاومت و مبارزه نمائیم(( 

 البته اگر آنها حمله بکنند ما دفاع خواهیم کرد اما در حالت عادی مشغول تبلیغ دین مان خواهیم بود 

سخنان درست شان در خصوص قاضی محمد

من به طور کلی موافق هستم که قاضی محمد فریب کمونیست ها را خورد و حزب توده و کمونیست های آذربایجان ایران بر او تأثیر فروان گذاشتند به این موضوع هم واقفم که در میان افراد دولت قاضی محمد افراد ناسالم زیاد بودند .

همچنین قبول دارم که ایشان در محاسبات شان و در مسیرشان و در اتخاذ مواضع شان اشتباه کردند . و نیز قبول دارم که او در بارگاه عدل الهی در خصوص به کشتن دادن جوانان کرد جوابی نخواهد داشت و نخواهد توانست خود را نجات دهد .( البته برای خدا حکم صادر نمی کنم و برای اینکه گفته هایم حمل بر بی ادبی خدمت ذات مقدس احدیت نگردد اضافه می کنم که این سخنان را با توجه به ایات قرآنی عرض کرده ام نه صدور حکم العیاذ بلله برای خدا )   و قبول دارم که او در جهت کوچکتر کردن و تکه تکه کردن یکی از بلاد اسلامی ( ایران ) گام برداشت 

و می دانم که در موقعیت فعلی ما باید به سمت اتحاد جماهیر اسلامی حرکت کنیم نه تکه تکه کردن کشورهای موجود و تجزیه ی هر چه بیشتر قدرت مسلمین 

اما در خصوص مرتد بودن نامبرده و یا هر شخص دیگری من تنها زمانی این سخن را قبول دارم که این امر در دادگاهی صالح اثبات شود و یا سخنی که به صراحت بیانگر این امر باشد از او صادر شده باشد اینکه فردی از نزدیکان او سخنی گفته باشد و یا بر در و دیوار جائی عکسی بوده باشد این اثبات ارتداد او را نمی کند

خداوند متعال از تمام افعال و گفتار و کردار ما مستند سازی وفیلم برداری می کند و در دنیای دیگر صدور و انجام جرم و گناه را با دلیل به ما ثابت می کند وقتی خدا خود دلیل ارائه می دهد ایا ما مجازیم بدون دلیل و با حدس و گمان در مورد اشخاص حکم قطعی آن هم در مورد جرم سنگینی چون ارتداد صادر کنیم . 

فرد وقتی متهم به ارتداد می شود باید در محضر متخصص امرو با حضور هیئت منصفه دلایل را ارئه کرد و او را در خصوص اتهامش تفهیم کرد و سپس دفاعیاتش را شنید در صورتی که متخصص تشخیص داد اتهام صحیح است آن وقت می توان گفت جرم واقع شده و فرد مرتد گردیده است . 

خداوند متعال دوست ندارد کسی در محضرش قول ناصواب ( ص) بگوید و عالم همه محضر خدا است خداوند سخنان سنجیده را دوست دارد و از سخنان غیر مستدل خوشحال نمی شود . 

کفر نیز مراتبی دارد که در خصوص کفر هر شخصی با توجه به این مراتب باید سخن گفت . برای بنده اثبات نشده است که ایشان مشمول کفر انکار خداوند متعال شده اند همچنین برایم ثابت نشده است که او نبوت رسول خدا را انکار کرده باشد و نیز برایم اثبات نشده است مواردی که رسول خدا در مورد ناصبی بودن شخص فرموده اند یعنی عداوت با علی بن ابی طالب بر او صدق کند .برایم اثبات نشده است که او منکر معاد یا دیگر ضروریات دین باشد

در مورد احزابی مانند کومله و دمکرات و پژاک و پ ک ک و غیره

قبول دارم احزاب فوق بر علیه دین خدا اقدام می کنند ، قبول دارم احزاب فوق دست نشاندگان دشمنان خدا هستند ، قبول دارم که کومله با خدا در حال جنگ است و در روستاها قران را در توالت انداخت و به آن بی احترامی کرد ، قبول دارم آنان با خواباندن زنان و مردان کمونیست به صورت مختلط در مساجد مسجد را هتک حرمت کردند قبول دارم دمکرات نیز بر ضد اسلام اقدامات فراوان انجام داد و قبول دارم آنان بهترین و مؤمن ترین جوانان کرد را سلاخی کردند . قبول دارم آنان همینک نیز در صدد به جان هم انداختن مسلمین به منظور تجزیه ایران هستند

قبول دارم طرح تشکیل کردستان بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آنکه ثابت شد جمهوری اسلامی ایران با جنگ داخلی و خارجی و تحریم و ... ساقط نمی شود به منظور تجزیه و کوچک نمودن ایران و مشغول کردن آن کشور به مشکلات داخلی جدی شد و توسط آمریکا و انگلیس بر سر زبان ها افتاد و اکنون نیز نه هدف کردستان سوریه نه کردستان ترکیه نه عراق بلکه هدف از تمام این امتیاز هائی که به کرد داده میشود این است که با ایران در بیفتند و بخشی از ایران را جدا کنند 

در مورد علما

علما در یک تقسیم بندی کلی مانند هر قشر اجتماعی دیگر سه دسته اند

دسته ی اول افرادی هستند که بسیار به دین شان پایبندند و حاضرند در راه دین جهاد کنند ضمن اینکه دین را به خوبی درک کرده اند 

دسته دوم افرادی هستند که لباس روحانیت را برای اهداف و مقاصد دیگر پوشیده اند 

دسته ی سوم قشری هستند که در مساجد خود مشغول عبادت و پیشنمازی مردم هستند و به جهاد به شیوه ی مد نظر خودشان معتقدند که تقریبا از نظر من به معنی جهاد نکردن است اما منکر جهاد نیستند گاهی به جان حکومت های ظالم هم دعای خیر می کنند و یا در مقابل آنها کوتاه می آیند تا به نظر خودشان اصل دین را حفظ کنند 

این امر برای آنها یک نوع استرا تژی است

دسته ی سوم  اکثریت علما در کشورهائی که شما نام بردید را تشکیل می دهند 

اما دسته ی اول کمند و دسته ی دوم بسیار کمتر . شما از دسته ی اول به عنوان علمای ربانی نام برده اید بنده هم با این نام گذاری موافقم . اما این دسته آنقدر کمند که حتی نمی توانند مساجد یکی از استانهای پاکستان را هم بچرخانند و اداره کنند

اگر منظور شما از جمله ای که خون و مال و ابرو و.. را حلال اعلام کرده بودید علمای دسته ی دوم هستند با یک تبصره موافقم و آن اینکه افراد فوق پس از اثبات جرمشان در یک دادگاه صالح نه نزد فردی که چهار تا حدیث را غلط غلوط حفظ است برابر حکم باید کیفر داده شود اما کمتر دادگاه صالحی حکم به ریختن آبروی اشخاص صادر می کند به هر صورت حکمی که در نزد متخصص واجد الشرایط صادر شود را در مورد آن اشخاص قبول دارم

ولی مگر این افراد چند نفرند به نظر من تعداد این افراد در کل این کشورهائی که نام بردید از دو سه هزار نفر تجاوز نمی کند

می خواهم بگویم ما برای حفظ و تبلیغ اسلام ناچار از پذیرش روحانیون دسته ی سوم که اکثریت مطلق را تشکیل می دهند هستیم اگر ما روحانیون دسته ی سوم را کنار بگذاریم هیچ جایگزینی برای آن نداریم . 

تضعیف روحانیونی که قشر خاکستری هستند موجب خواهد شد بالای 90% از مساجد و شهرها و روستاهای ما بدون مبلغ گردد در این حالت راه و جاده برای سکولارها و مبلغین مسیحی و.. باز خواهد شد . 

آن روحانیون مردم را به نماز و روزه و خداپرستی دعوت می کنند در شرایط حاکم بر بسیاری کشورها همین هم غنیمت است . 

عمده کردن روحانیون درباری که تعداد شان زیاد نیست و لکه دار کردن نام روحانی و روحانیت خطر است و نباید به آن متوسل شد . 

و اما شماها به بنده ایراد گرفته اید که من مخالفین خودم را بر نمی تابم ومی گویم همه باید نظر من را قبول داشته باشند دقت کنید که با فرض صحت سخنان شما آن روحانیون نظر شما را در مورد دین قبول ندارند و شما آنان رابا بدترین الفاظ ممکن مورد حمله قراردادید چرا ؟

اگر سخن شما درست است چرا در مورد خودت درست نباشد ؟ 

اگر منظورت تعدا قلیل روحانیون درباری است که نباید به خاطر وجود عده ای قلیل با این وسعت در مورد علما سخن گفت وذهنها را آشفته کرد. 

بنده از هر گونه انتقادی به سخنانم استقبال می کنم و بر انها ایراد را وارد می دانم سخنان دیگران را با دقت می شنوم و اگر ایراد را وارد بدانم قطعا و انشالله شیطان بر من غالب نمی شود و خواهم پذیرفت . 

هر کی هم که به سایت می آید حتی اگر به من توهین هم بکند نظراتش حذف نشده است مگر اینکه حاوی توهین به صحابه و یا مذاهب اسلامی باشد . 

در مورد اینکه خداوند دیگران را کلب و حمار و .. نامیده بله نامیده است اما آیا این دلیل می شود که ما نیز بدون داشتن دلیل متقن این عبارات را بکار ببریم من نمی گویم که شما در مورد همه این جملات را بکار برده اید اما می خواهم اصلاح کنم که کاربرد این گونه کلمات محدود است و اسلام با قول لین و خوب موافق است و به مردم بد و بیراه و فحش نمی دهد .

کاربرد آن ادله هم محدود است و هم باید توسط متخصصی بر مصادیق وارد دانسته شود و تأیید گردد قیاس در آن موارد صحیح است .




نمایش نظرات 1 تا 30
  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :