تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - پاسخ به مطالب آقا عبد الله قسمت پانزدهم

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

آقا عبد الله در ادمه نوشته اند

)) و ایوب علیه السلام

« وأیُّوب إذْ نادى رَبَّهُ أنّی مَسّنِی الضرُّ و أنْتَ أرْحَمُ الراحمین» (سورة الأنبیاء /83). 
«و بیاد آر ایوب را هنگامیکه رب خود را خواند و گفت مرا رنج و بلا رسیده است و تو ارحم الراحمین هستی».
و در مورد یونس علیه السلام هنگامیکه در شکم نهنگ فرو رفت، آمده است:
«وَذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فِی الظُّلُمَاتِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّی كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ * فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ» / انبیا/87 - 88
«و بیاد آر یونس را هنگامیکه با ناراحتی و غضب قوم خود را ترک کرد و گمان برد که ما او را دچار سختی و تنگنایی نخواهیم کرد. اما هنگامیکه به داخل شکم خود را خواند و گفت: معبود بحقی جز تو نیست. و تو از هر گونه نقص و بدی پیراسته هستی. وبی شک من از ظالمین بوده ام. ما نیز دعای او را اجابت کردیم و از بلا و مصیبتی که در آن بود نجاتش دادیم. و اینگونه ما مؤمنین را نجات خواهیم داد اگر بسوی ما روی بیاورند »
و در مورد یوسف و زکریا و ... نیز چنین دعاهایی موجود است که به علت طولانی شدن صرف نظر میکنیم))

اتمام نوشته های آقا عبد الله و پاسخ 

 

پاسخ

دوست عزیز کافی است به چند سؤال بدون تعصب پاسخ دهید در آن صورت قطعا مشکل شما حل خواهد شد و آن سوالات این ها است

آیا جمله ی شرطی عام نیست ؟  آیا در آیه ی 64 نساء کلمه ی ((ظلموا انفسهم ))  به  معنی به خودشان ظلم کردند نیست ؟  ایا معنی (( واستغفر لهم الرسول ))  (( و پیامبر برایشان طلب بخشش کند )) نیست ؟ دوست عزیز شما خودت با چشمان خودت می بینید  که خدا ما را به دعای حضرت رسول (ص) حواله می دهد چرا عناد می کنید ؟ در مقابل کی مقاومت می کنید ؟شما دارید مجوز را میبینید شما دارید می بینید که در سوره ی منافقون آنانی که از پیامبر طلب دعای خیر نمی کنند فاسق نامیده شده اند 

شما در ابتدا گفتید دعای روز قیامت پیامبر (شفاعت ) را قبول دارید اما تمام جملاتت همگی نشان اعتقادت به غلط بودن طلب هر گونه  دعائی است

شما گفتید آیه ی 64 نساء در مورد طلب دعا در زمان حیات رسول خدا است ما از قرآن دلیل آوردیم که با مرگ، زندگی به شیوه ای دیگر ادامه می یابد آیا قرآن را قبول دارید؟ یا فقط شعار می دهید؟ نگذار دیگران اینگونه فکر کنند که شما فقط خودت را قبول دارید و اگر قرآن هم خلاف میل شما بود آن را توجیه می کنید . می گوئیم مطابق قاعده، جمله ی شرطی عام است شما تلویحا خدا را متهم می کنید که العیاذ بلله منطقی سخن نگفته است .

در آیاتی که شما در این قسمت به عنوان دلیل برای اثبات مدعایت نوشته اید دقت کن به چه معنا است آیا بدین معنا است که فقط و منحصرا از خدا باید خواست ؟ در کجای این آیات چنین چیزی نوشته شده است ؟

اگر اینگونه است چکار می کنید با درخواست دعا از رسول خدا در آیه ی 64 نساء؟ اگر سخن شما درست باشد و این آیات نشان می دهد که صرفا باید از خدا دعا خواست که در هر حال آیه ی 64نساء العیاذ بلله اشتباه است 

گفتید آنها به پیامبر ظلم کرده بودند به همین دلیل به آنها گفته شده بروید از پیامبر دعا بخواهید برای حل این مشکلت یک سؤال از خودت بپرس شما پیرو خدائید یا خدا پیرو شما است ؟ 

خدا می فرماید ( آن افراد به خودشان ظلم کرده اند )  ( ظلموا أنفسهم ) شما چگونه حرف خدا را نمی پذیرید و می گوئید آنها به پیامبر ظلم کرده بودند آیا دلیل از این واضح تر ؟ شما که حرف خدا را قبول ندارید قرآن را قبول ندارید چرا ادعای مسلمانی دارید ؟  

از قرآن دلیل می آورم نمی پذیرید از حدیث دلیل می آورم نمی پذیرید دوست من حتما باید بروم دیوارهای نقاشی شده تمدن مایا بگردم برای دلیل که شما بپذیرید 

شما که قرآن را نپذیرفتید حدیث را نپذیرفتید بگو بودا ، کنفسیوس ، مائو یا چه کسی دیگر را قبول دارید  ؟ 

 دوست من آن آیات می گوید از خدا بخواهید مگرما گفته ایم نخواهید یا آیه ی 64 نساء می فرماید نخواهید؟ آیه ی 64 هم می فرماید اول از همه از خدا بخواهید ( فاستغفروا الله ) اما در ادمه می فرماید رسول هم برای شما دعا بکند . آیا شما آیاتی را قبول دارید و ایاتی را قبول ندارید ؟ 

در آیاتی که آورده اید کجا فرموده است از رسول اسلام نخواهید ؟ 

شما چرا مرتبا بر اینکه باید دعا را از خدا خواست تأکید دارید مگر این جمله مخالف دارد شما برای کی دارید حرف می زنید آیا کسی گفته است از خدا دعا نخواهیم که شما دلیل می اورید که از خدا بخواهید ؟اگر با من بحث می کنید که من مخالف خواستن دعا از خدا نبوده و نیستم با شخصی فرضی بحت می کنید یا با بنده ؟

وقتی برای مطلبی دلیل آورده می شود که مخالف حضور داشته باشد در باب جمله ی از خدا بخواهیم که اختلافی نیست وقتی اختلاف نیست شما می خواهید چه کسی را قانع کنید ؟ 

مدعا این است که :  ((مسلمان پس از طلب استغفار از خدا از رسول خدا هم بخواهد که در نزد خدا برایش دعا کند تا خدا او را ببخشد )) 

این مدعا  سازگار با متن آیه ی 64 سوره ی نساء است . شما مدعا را خوب بخوانید آن وقت خواهید فهمید که دلیلی که می آورید باید  آیه ای به این مضمون  باشد : (( که مسلمان پس از طلب دعا از خدا از رسول خدا نخواهد تا برایش نزد خدا دعا کند (( 

یا اگر آیه ای به آن مضمون را نمی توانید بیاورید شما باید آیه ای بیاورید که دعا خواستن از رسول اسلام را ممنوع کرده باشد

اینکه شما ایه ای آورده اید که باید از خدا خواست مخالفی ندارد تا بحث کنیم

دوست عزیز در ترجمه ی آیه ی 88 انبیاء نیز جملاتی اضافه نوشته اید اما آن را داخل پرانتز نگذاشته اید خواهشا این کار را بکن تا مراجعین حرف خدا و آن چیزی که شما فکر می کنید دنباله ی آیه است از هم قابل تشخیص و تفکیک باشد

حال به یک نکته ظریف دیگر دقت فرمائید

در هیچ جای قرآن هیچ گاه ما در خصوص پیامبران نداریم که پیامبری برای دعا نزد پیامبری دیگر رفته باشد اما داریم که پیامبری بر پیامبری دیگر سجده کرده باشد

درست برعکس ما انسان های غیر متصل به وحی

در قرآن اجتناب از طلب دعای خیر بشرعادی غیر متصل به وحی از رسول خدا نشانه ی نفاق دانسته شده است حتی پیغمبر زادگان (فرزندان یعقوب )  به پیامبر  (حضرت یعقوب ) متوسل شده اند و حتی بر یوسف سجده کرده اند اما هیچ گاه به گونه ای عمومی و همگانی انسان عادی مجاز به سجده در مقابل پیامبری و یا هیچ غیر خدائی نشده است ؟ چرا ؟ پیامبر زادگان بلا فصل بر پیامبری سجده کرده اند اما دستوری در این رابطه برای بقیه ی مردم وجود ندارد چرا ؟ 

به نظر می رسد این موضوع به علم خاص پیامبران و حقایقی که انان از آن مطلعند و نیز ظرفیت آنان بر می گردد

یعنی پیامبری مانند یعقوب دقیقا موقعیت یوسف را می دانسته است و نیز  می توانسته است هم سجده بکند و هم این سجده را نشانه تکریم بداند نه اله بودن حضرت یوسف ، اما اگر همین موضوع به مردم عادی اجازه داده می شد سجده بر پیامبران حمل بر مجوز پرستش شده  و کار در تکریم باقی نمی ماند

آیاتی از قرآن که دال بر مجوز دعا خواستن از رسول الله (ص) است با دقت و ظرافت طراحی شده است بگونه ای که این امر منجر به شرک نشود

ایا شما مجازید که اگر یوسف زنده شود بر او سجده کنید ؟ آیا شما مجازید عملی که زمان زنده بودن یوسف توسط پیامبری انجام شده را انجام دهید بدیهی است که هیچ مجوزی برای این کار وجود ندارد همه ی این واقعیات نشان می دهد که حساب پیامبران از حساب ماها جدا است آنان مجاز به انجام برخی کارها نبوده اند که ما مجازیم یا برخی کارها بر آنان واجب بوده که بر ما واجب نیست . آیا شما مجازید که بگذارید شیاطین بر شما سجده کنند ؟ در حالیکه بر بزرگ آنان واجب بود که بر حضرت آدم سجده کند ؟ حساب ما با پیامبران جدا است .

ما هیچ آیه ی قرآنی نداریم که مجوز به پیامبری داده باشد که از پیامبری دیگر دعا بخواهد پیامبری مانند لوط با ابراهیم همزمان بوده یا یعقوب با یوسف  یا موسی با هارون ( هر چند هارون وزیر موسی بوده اما به هارون وحی هم می شده است )  پیامبرانی دیگر نیز همزمان بوده اند اما در قرآن هیچ آیه ای نداریم که پیامبری از پیامبر دیگر دعا خواسته باشد ولی ایه داریم که انسان ها ی غیر پیامبر از پیامبر دعا خواسته اند چرا ؟ 

در هر حال برابر قرآن مردمان عادی مجاز به دعا خواستن از پیامبران هستند اما در مورد پیامبری از پیامبر دیگر چنین آیه ای نداریم

در ایاتی هم که شما آورده اید یکی از همین سیره ی کلی در قرآن آمده است  در قرآن تنها دعاهائی از پیامبران نقل شده است که مستقیم از خدا خواسته باشند و این مورد منحصر به پیامبران است البته این تذکر نیز ضروری است که در هیچ جای قرآن نیامده است که بر پیامبر حرام است که از پیامبری دیگر دعا بخواهد.

 اما در مورد افراد غیر پیامبر از پیامبر دعا خواسته اند در مورد قسمتی از آیه که می فرماید  : (( و كَذَلِكَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ )) این فقط ناظر به قدرت الهی در نجات مؤمنین است نه دستور صریح به اینکه فقط و فقط در دعایتان نام خدا را بیاورید ونام هیچ پیامبری را نیاورید  چون در کل آیه به حضرت یونس هم چنین دستوری  داده نشده است ترجمه ای که خود شما گذاشته اید این است : «وبیاد آر یونس را هنگامیکه با ناراحتی و غضب قوم خود را ترک کرد و گمان برد که ما او را دچار سختی و تنگنایی نخواهیم کرد. اما هنگامیکه به داخل شکم خود را خواند و گفت: معبود بحقی جز تو نیست. و تو از هر گونه نقص و بدی پیراسته هستی. وبی شک من از ظالمین بوده ام. ما نیز دعای او را اجابت کردیم و از بلا و مصیبتی که در آن بود نجاتش دادیم. و اینگونه ما مؤمنین را نجات خواهیم داد اگر بسوی ما روی بیاورند» 

اگر از این بگذریم ترجمه ات کمی ایراد دارد  اما در کجای این آیه به حضرت یونس دستور داده که مجاز نیست از پیامبری دیگر بخواهد با کجا دستور داده که فقط از خدا بخواهد تا شما از قسمت آخرش برداشت بکنید که در مورد دیگر مؤمنین هم اینگونه است

این هم مهم است که بدانیم در قرآن هیچ موردی که بتوان از آن برداشت اشتباهی را اثبات کرد وجود ندارد همه ی مواردی که اشخاص حمل بر مواردی می کنند که منظور قرآن نیست براحتی و با اندک دقتی مشخص می شود که منظور آنان را نمی رساند فر د مدعی نیز خود بعد از چندی بحث با مخالف چون قادر به اثبات سخنش نیست به حاشیه می پردازد و حرف های نامربوط را شروع می کند و وقتی جواب ندارد با جملاتی عجیب به بحث خاتمه می دهد یا ناسزا و توهین می کند یا آیات نامرتبط را بدون هیچ دلیلی ربط می دهد یا می گوید من حجت را تمام کردم  دیگر شما خود دانی هر چه هم بگوئید من سؤال دارم وهنوز حجت تمام نشده است و سؤالت را هم مطرح بکنی و ثابت هم بکنی که جواب های که داده شده در خصوص سوال او نیست باز او بحث را نیمه تمام می گذارد و یا تمام شده فرض می کند مثلا شما هیچ وقت نمی توانید به این سؤال پاسخ بدهید که : کجای قرآن یا حدیث فرموده از پیامبر طلب دعای خیر نکنید ؟ 

همه ی اینها نشان می دهد که فرد کم آورده است و دارد تعصب به خرج می دهد . موضوع دعا خواستن از پیامبر در صراحت در قرآن وجود دارد که بارها اورده ام بار دیگر هم نوشته هایم و چشم ناقابلم و دستان نالایقم را با آن آیه ی مبارک زینت بخشیده و مجددا آن را می نویسم  ))وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا ))

 هیچ جوابی برای این ایه وجود ندارد الا سخنانی که زور چپان می شود

آیاتی هم که شما آورده اید بعضی هایش نامربوط به بحث است و بعضی هایش دال بر آن است که از خدا بخواهید و به هیچ وجه نمی فرماید از رسول نخواهید  . اگر منظور قرآن این بود که از رسول نخواهید آیاتی که از رسول دعا خواسته شده است العیاذ بلله ناقض برخی دیگر از آیات و حتی بی معنا بود شما ایه های را که می فرماید از خدا بخواهید توسعه داده و آیه را به میل خودت اضافه می کنید و اینگونه برداشت می کنید که (( از خدا بخواهید و از رسول طلب دعای خیر نکنید ((

 واما یک موضوع دیگر دوست عزیز شما به شدت از اعتقادات مسلمین کم اطلاع هستید تنها آن چیزهائی را از اعتقادات مسلمین می دانید که توسط مخالفان نوشته شده است نوشته های شما حاکی از این است که در یک گمان اشتباه هستید و مسلمین را متهم به عقایدی می کنید که ندارند . مسلمین معتقد نیستند که (( نباید از خدا خواست و تنها باید از کانال رسول یا ائمه یا دیگر بزرگان وارد شد )) بلکه مسلمین معتقدند (( ضمن اینکه همیشه باید از خدا خواستن را فرموش نکرد و در ابتدا همواره از خدا خواست اما لازم است در اجرای دستور الهی از رسول خدا نیزدعای خیر خواست مسلمین گاهی این طلب دعای خیر را به دیگر بزرگان اسلام نیز بسط می دهند  )) 

برای فهمیدن این موضوع تنها کمی دقت لازم است برخی دعاهای اهل سنت  واهل تشیع را می آورم

اهل سنت پس از نماز طواف و نوشیدن از آب زمزم  در حج می خوانند

اللهم اجعله علما نافعا و رزقا واسعا و شفاء من کل داء وسقم 

شما در این دعا نام از رسول خدا می بینید تنها از خدا خواسته شده است

یا در کوه صفا

اللهم انی ارید السعی و المروه سبعه اشواط لسعی العمره فیسره لی و تقبله من 

باز از خدا می خواهند

یا این دعا از اهل سنت برای در امان ماندن از شر و بلا

اعوذ بکلمات الله التامات من شر ما خلق 

آیا به پیامبر پناه می برند ؟ 

شما نام دعای کمیل را شنیده اید ؟ 

دعای کمیل دعای خضر پیامبر است که علی بن ابیطالب به کمیل آموخت این دعا دعای مشهوری در میان شیعه است و هر هفته پنجشنبه آن را می خوانند اهل سنت نیز به علی بن ابی طالب ایرادت داردلذا هر چند این دعا در بین اهل سنت خوانده نمی شود ولی قابلیت این را دارد که در آینده خوانده شود و خاص شیعه نیست به بخش هائی از آن توجه فرمائید

اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِرَحْمَتِكَ الَّتى وَسِعَتْ كُلَّ شَىْءٍ وَ بِقُوَّتِكَ الَّتى قَهَرْتَ بِها كُلَّشَىْءٍ وَ خَضَعَ لَها كُلُّ شَىْءٍ وَ ذَلَّ لَها كُلُّ شَىْءٍ وَ بِجَبَرُوتِكَ الَّتى غَلَبْتَ بِها كُلَّ شَىْءٍ وَ بِعِزَّتِكَ الَّتى لا یَقُومُ لَها شَىْءٌ وَ بِعَظَمَتِكَ الَّتى مَلاَتْ كُلَّ شَىْءٍ وَ بِسُلْطانِكَ الَّذى عَلا كُلَّشَىْءٍ وَ بِوَجْهِكَ الْباقى بَعْدَ فَناَّءِ كُلِّشَىْءٍ وَ بِأَسْمائِكَ الَّتى مَلاَتْ اَرْكانَ كُلِّشَىْءٍ وَ بِعِلْمِكَ الَّذى اَحاطَ بِكُلِّشَىْءٍ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذى اَضاَّءَ لَهُ كُلُّشىْءٍ 
خدایا از تو درخواست مى‏كنم،به رحمتت كه همه‏چیز را فرا گرفته،و به توانائیت كه با آن بر هرچیز چیره‏ گشتى و در برابر آن هرچیز فروتنى نموده و همه‏چیز خوار شده و به جبروتت كه با آن بر همه‏چیزى فائق‏ آمدى و به عزّتت كه چیزى در برابرش تاب نیاورد و به بزرگى‏ات كه همه‏چیز را پر كرده و به پادشاهى‏ات‏ كه برتر از همه‏چیز قرار گرفته،و به جلوه‏ات كه پس از نابودى همه‏چیز باقى است و به نامهایت كه پایه‏هاى‏ همه‏چیز را انباشته و به علمت كه بر همه‏چیز احاطه نموده،و به نور ذاتت كه همه‏چیز در پرتو آن‏ تابنده گشته،
یا نُورُ یا قُدُّوسُ یا اَوَّلَ الاْوَّلِینَ وَ یا اخِرَ الاْ خِرینَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِكُ الْعِصَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ الْبَلاَّءَ 
اى نور،اى پاك از هر عیب،اى آغاز هر آغاز،و اى پایان هر پایان،خدایا!بیامرز مرا از  آن گناهانى را كه پرده حرمتم مى‏درد،خدایا عفوم کن از گناهانى كه كیفرها را فرو مى‏باراند،خدایا بیامرز برایم گناهانى را كه نعمتها را دگرگون مى‏سازند،خدایا!بیامرز برایم آن گناهانى را كه دعا را حبس می کند ،خدایا ببخش  گناهانى كه بلا را نازل مى‏كند،
اَللّهُمَّ اغْفِرْلى كُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَ كُلَّ خَطَّیئَةٍ اَخْطَاْتُها اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْكَ بِذِكْرِكَ وَ اَسْتَشْفِعُ بِكَ اِلى نَفْسِكَ وَ اَسْئَلُكَ بِجُودِكَ اَنْ تُدْنِیَنى مِنْ قُرْبِكَ وَ اَنْ تُوزِعَنى شُكْرَكَ وَ اَنْ تُلْهِمَنى ذِكْرَكَ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ سُؤ الَ خاضِعٍ مُتَذَلِّلٍ خاشِعٍ اَنْ تُسامِحَنى وَ تَرْحَمَنى وَ تَجْعَلَنى بِقَِسْمِكَ راضِیاً قانِعاً وَ فى جَمیعِ الاْحْوالِ مُتَواضِعاً 
خدایا ببخش همه گناهانى كه مرتكب شدم، و تمام خطاهایى كه به آنها آلوده گشتم، پروردگارا با یاد تو به سویت نزدیكى مى‏جویم، و ازناخشنودیت به درگاهت شفاعت میطلبم، و از تو خواستارم‏ به جودت مرا به بارگاه قرب خویش نزدیك گردانى و سپاس خود را نصیب من كنى،و یادت را به من الهام نمایى، خدایا از تو درخواست مى‏كنم،درخواست بنده‏اى فروتن،خوار و افتاده،كه با من مدارا نمایى و به من رحم كنى و به آنچه روزى‏ام نموده‏اى‏ خشنود و قانع بدارى و در تمام حالات در عرصه تواضعم بگذارى، ))

آیا در این دعا فقط از خدا خواسته نشده است ؟ 

پس خواهشا سعی نکنید شیعه و سنی را ترغیب کنید که از خدا بخواهند همه ی مذاهب اسلامی از بدو ایجاد تا بحال همواره از خدا خواسته اند و نیاز به توصیه نیست . 

ادامه دارد 

 



  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :