تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - نقش حوادث اخیر در آینده ی اسلام قسمت بیست و چهارم

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

گوینده وقتی به وجد می آید که خواننده دنبال کشف حقایق باشد متأسفانه چیزی که در جهان اسلام مسلمانان را با مشکل و مصیبت مواجه کرده است تبعیت بدون تعقل است  اگر ما راجع به اعمالی که می خواهیم انجام دهیم پرسش گری را پیشه سازیم و کورکورانه کار نکنیم مشکلات حل است در حال حاضر بسیاری از اندیشمندان جهان اهل سنت ریشه ی مشکلات را بخوبی می دانند اما همه بیان و افشای ریشه ی اصلی را به دیگری می سپارند چرا ؟
در قسمت قبل در خصوص اتفاقی که در صدر اسلام در مواجهه با مالک بن نویره افتاد مطالبی نوشتم در این جلسه برخی اتفاقات دیگر نیز نوشته می شود تذکر اینکه آوردن این مطالب دال بر این نیست که معتقد باشم برخی از احادیث فوق ضعیف نیستند  اما تأیید یا عدم تأیید احادیث تأثیری در این واقعیت ندارد که این مطالب در کتب وجود دارد . 

  ضعیف بودن برخی احادیث فوق نیز نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که مطالب مذکور در کتب تاریخی که توسط اندیشمندان مسلمان که جزء بزرگان اهل سنت نیز هستند نوشته شده است و همچنین این واقعیتی است که حادث شدن برخی از آن وقایع را نمی توان انکار کرد آقای مفتی زاده وقتی با این مشکل مهم مواجه شد صورت مسئله را پاک کرده و خیال خود را راحت کرد او به پیروانش توصیه کرد که استفاده ی از احادیث را به شخص او واگذارند ضمن اینکه  احادیثی صحیح را نیز انکار کرد .
حال  به اصل بحث بر گردیم    
 

 ابن اثیر در الكامل می‌گوید :

فأتی جرجان فصالحوه على مائتی ألف ثم أتی طمیسة وهی كلها من طبرستان متاخمة جرجان وهی مدینة على ساحل البحر فقاتله أهلها فصلی صلاة الخوف أعلمه حذیفة كیفیتها وهم یقتتلون وضرب سعید یومئذ رجلا بالسیف على حبل عاتقه فخرج السیف من تحت مرفقه وحاصرهم فسألوا الأمان فأعطاهم على أن لا یقتل منهم رجلا واحدا ففتحوا الحصن فقتلوا أجمعین إلا رجلا واحدا ففتحوا الحصن وحوی ما فی الحصن .

الكامل فی التاریخ ، ابن الأثیر ، ج 3 ، ص 110

ترجمه:

به گرگان وارد شدند و با گرفتن 200 هزار دینار با آنان مصالحه كردند . سپس به اطرافه طمیسه كه شهری در  كنار ساحل دریا و بعد از گرگان واقع و جزو مازندران بود ، رفتند . با مردم آن‌جا جنگ كردند . نماز خوف كه حذیفه كه كیفیت خواندن آن را می‌دانست خوانده شد و با آنان نیز به مقابله برخواستند و سعید با شمشیر بر سر مردی كوبید كه از زیر بغل او درآمد و آنان را محاصره كردند . آنان درخواست امان كردند كه به آنان این امان داده شد و متعهد شدند كسی از آنان را نكشند اهالی قلعه را باز كردند ؛ اما مسلمین همه ی آنان را كشتند به جز یك مرد . سپس آن‌چه كه در قلعه بود تصرف كردند

 

ابن كثیر در البدایة و النهایة می‌گوید :

فتح خالد للأنبار ، وتسمى هذه الغزوات ذات العیون ركب خالد فی جیوشه فسار حتى انتهى إلى الأنبار وعلیها رجل من أعقل الفرس وأسودهم فی أنفسهم ، یقال له شیرزاذ ، فأحاط بها خالد وعلیها خندق وحوله أعراب من قومهم على دینهم ، واجتمع معهم أهل أرضهم ، فمانعوا خالدا أن یصل إلى الخندق فضرب معهم رأسا ، ولما تواجه الفریقان أمر خالد أصحابه فرشقوهم بالنبال حتى فقأوا منهم ألف عین ، فتصایح الناس ، ذهبت عیون أهل الأنبار ، وسمیت هذه الغزوة ذات العیون .

البدایة والنهایة ، ابن كثیر ، ج 6 ، ص 384

 ترجمه:

 خالد ، شهر انبار را فتح كرد و این‌جنگ‌ها «ذات العیون» نامیده شد . خالد سوار بر مركب خود به انتهای شهر رفت و مردی از عاقل‌های فارس به نام «شیرزاد» همراه او بود . خالد شهر را محاصره كرد ؛ ولی مردم در اطراف شهر خندق ایجاد كرده بودند .

مردان عرب زبانی اطراف خندق جمع شده بودند كه به همراه صاحبان زمین‌ها مانع از نفوذ لشكر به داخل شهر شدند ، دستور داد سر یك نفر از آنان را جدا كنند . سپس خالد دستور داد كه با تیر مردم را هدف قرار دهند تا این كه چشم هزاران نفر از آنان كور شود .فریاد و نالۀ مردم سراسر آن‌جا را فرا گرفت كه چشم‌های مردمان كور شد و لذا این جنگ را «ذات العیون» نامیدند .

ابن اثیر در الكامل می‌نویسد :

 كتب قتیبة إلى نیسابور وغیرها من البلاد لیقدم علیه الجنود فقدموا قبل أوانهم نحو الطالقان وكان ملكها قد خلع وطابق نیزك على الخلع فأتاه قتیبة فأوقع باهل الطالقان فقتل من أهلها مقتلة عظیمة وصلب منهم سماطین أربعة فراسخ فی نظام واحد

الكامل فی التاریخ ، ابن الأثیر ، ج 4 ، ص 545

قتیبه از فرماندهان نظامی به نیشابور و شهر‌های دیگر نامه نوشت كه به لشكر او بپیوندند و آنان قبل از رسیدن او به طالقان به او پیوستند . نیزك ( یك زا غلام‌های حاكم طالقان ) اقدام به خلع قدرت حاكم كرده بود .

وقتی كه قتیبه به آن‌جا رسید با مردم درگیر شد و حمام خون به راه انداخت و انبوهی از مردم را به قتل رساند و صفی از مردم را به طول چهار فرسخ به دار آویخت

لازم به ذکر است هر فرسخ 6 کیلومتر است و هر کیلومتر 1000 متر و در هر متر حداقل دو نفر جا می گیرند  .

حال سؤآل این است که پس چرا داعش محکوم است ؟ آیا داعش مالک بن نویره را کشته که فقط منکر دادن زکات به خلیفه ی وقت بود ؟ یا ایزدی که منکر قسمت اعظم قرآن است ؟ اگر مالک بن نویره به خاطر ندادن زکات حکمش اعدام بود چرا داعش به خاطر مخالفت با قرآن حکمش اعدام نباشد ؟

ادامه دارد

 


  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :