تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - نقش حوادث اخیر در آینده ی اسلام قسمت بیست ودوم

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

در دو قسمت قبل جهت ایجاد تنوع پاره ای نتیجه گیری ها انجام شد حال برگردیم به بحث هائی که قبلا در خصوص آن صحبت می کردیم . مجوز شرعی جهاد نکاح کجاست ؟
در صحیح بخاری آمده است
«قال عبدالله: کُنَّا نَغْزُو مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وَلَیْسَ لَنَا شَیْءٌ، فَقُلْنَا: أَلاَ نَسْتَخْصِی؟ "فَنَهَانَا عَنْ ذَلِکَ، ثُمَّ رَخَّصَ لَنَا أَنْ نَنْکِحَ المَرْأَةَ بِالثَّوْبِ"، ثُمَّ قَرَأَ عَلَیْنَا: {یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لاَ تُحَرِّمُوا طَیِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکُمْ، وَلاَ تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لاَ یُحِبُّ المُعْتَدِینَ}»

از عبدالله بن مسعود نقل شده است: «با پیامبر اکرم(ص) به جهاد رفته بودیم در حالی‌که همسران‌مان، همراه ما نبودند. گفتم: یا رسول الله  آیا خود را اخته کنیم ؟  ایشان فرمودند: نه؛ سپس به ما اجازه دادند در مقابل لباس و پارچه‌ای (به عنوان مهریه) با زنان ازدواج کنیم»
البته در بسیار منابع دیگر از جمله نیل الاوطار ج 7 بعد از کلمه ی بالثوب الی الاجل آمده است  که مدت دار معنی می دهد .
عده ای می گویند که در این حدیث کلمه ی ننکح  ( نکاح کنیم ) جمع است ( به معنی چند صحابه ) المراه (فرد است یک زن ) و نتیجه می گیرند که مجوز نکاح چند مرد با یک زن است .  ( البته این ترجمه که اخیرا توسط افرادی  می شود به دلیل عدم آگاهی از زبان عربی است و به هیچ وجه درست نیست بلکه حدیث می فرماید: (  نکاح کنیم زنانی را ) مانند (نراه المراه) می شود زنانی را دیدیم . امراه = زن     المراه = زنان
این حدیث در صحیح بخاری با همان کیفیتی که نوشتم وجود دارد با استفاده  از این حدیث تا بحال فتوائی صادر نشده   و تقریبا مسکوت مانده است اکنون روحانیون حامی داعش و دیگر تکفیری ها با این مشکل مواجهند که تکفیری ها در اثر دوری از خانه دچار غلیان قدرت شهوانی شده اند راه حل چیست مگر می شود اسلامی که برای توالت رفتن حکم دارد در این خصوص مهم یعنی رفع نیازهای جنسی مجاهدان که مستقیما بر سرنوشت جنگ اثر می گذارد ساکت باشد گشتند و گشتند راه حل مشکل را در صحیح ترین کتاب حدیث یعنی صحیح بخاری یافتند و حکم صادر کردند البته ممکن است قبل از این اتفاق هم از این حدیث و نیز شمول آن مطلع بودند اما بنا به مصالحی تشخیص دادند که حضرت رسول (ص) العیاذ بلله اشتباه کرده که چنین فرمایشی فرموده در نتیجه تا بحال در بایگانی بود اما اکنون دیدند که حضرت رسول اشتباه نکرد بلکه اولین کسی که گفت حضرت رسول اشتباه کرد مرتکب اشتباه بزرگی شده است  ونتیجه گرفتند که مجددا آن را بکار گیرند .
به جمله ای (که در خصوص موضوعی دیگربیان شده ) دقت فرمائید که در فتاوای سایت اسلام وب هست (  در جلسات آینده در خصوص موضوع  مورد نظر آن سایت که این جمله مربوط به آن است بحث می کنیم)  :
(فهو قد اجتهد فی ذلك، والمجتهد لا إثم علیه فی خطئه اگر مجتهد در موضعی اجتهاد بکند و به خطا برود گناهی بر او نیست .)
این است که شیخ ناصر العمر لطف فرمودند و در شبکه تلویزیونی وصال گفتند : (که آنها  ( تکفیریها ) درصورت نبود زنان نامحرم می توانند با محارم خود نیز جهاد نکاح کنند. برخی افراد انتقادات شدیدی را به فتواهایی دارند که به برادران مجاهد اجازه جهاد نکاح می دهد، اما جالب است که کسی کشتار صورت گرفته توسط سوریه را به یاد نمی آورد و از آن گله ای نمی کند.)
منطقو نگاه کنید چون دولت سوریه می کشد ما جهاد نکاح کنیم آن هم با محارم چه ربطی دارد ؟ ( این شیخ باید بداند که از احادیث و ایات می توان مجوز صحیح بودن عملی را صادر کرد و حکمی استخراج کرد نه از عمل دولت سوریه )
حال چرا عده ای از متخصصین اهل سنت به محض صحبت در خصوص جهاد نکاح فورا بحث متعه  را پیش می کشند ؟
پیشنهاد می کنم یک بار دیگر حدیث را بخوانید در مقابل مهریه کسی در زمان جنگ نکاح شود بدیهی است بسیاری از این افراد نمی توانسته اند بعدا آن زن را به همراه خود ببرند پس نکاح موقت است به دیگر سخن کسی را در مقابل مهریه موقتا نکاح کنند این همان متعه یا صیغه است .
به همین خاطر است که النهار مقاله ای دارد تحت عنوان :  بین "جهاد النكاح" و"جهاد المتعة"...ماذا یقول الشرع؟
هر چند در این مقاله نویسنده هم متعه و هم جهاد نکاح را رد می کند اما واقعا خود نیز نمی تواند دلیل منطقی بیاورد منطقی ترین دلیل او این است که چهل سال در احکام اسلام گشته و چیزی ندیده اما نمی گوید چرا آشکارا از کنار این حدیث می گذرد و دلایل عدم مجاز بودن استفاده از این حدیث را بیان نمی کند چرا ؟
شاید کسی بگوید اذعان به جهاد نکاح در واقع اذعان ضمنی به صحیح بودن صیغه نیز هست به دیگر سخن وقتی مردی به هر دلیل نمی تواند با زنش همبستر شود و می ترسد که به گناه بیفتد می تواند با زنی دیگر نکاح موقت کند . و در نهایت ممکن است اینگونه دلیل بیاورد که :
(خلاصه ی کلام این است که اگر بقیه ی متخصصین اهل سنت در مقابل عمل جهاد نکاح ایستادگی می کنند نه به خاطر این است که آنان این عمل را غلط می دانند و استفاده از حدیث مذکور در جنگ را غیر صحیح می دانند  بلکه می دانند که اگر بر این موضوع صحت بگذارند از آنان خواهند پرسید پس چرا سالیان دراز  صیغه را حرام کردید ؟ چرا سالیان دراز عده ای که ممکن بود با استفاده از این امکان به گناه نیفتند را از حق مسلم خود که در این حدیث به صراحت آمده است محروم کرده اید ؟ )
اما واقعیت این است که هیچ کدام از این صحبت ها دلیل واقعی عدم استفاده از این حدیث قبل از بحران سوریه نیست پس دلیل اصلی چیست ؟ امیداوارم خود شماها به کنکاش این موضوع بپردازید یافتن دلیل اصلی خیلی سخت نیست .
در میان تکفیری ها در سوریه اسنادی یافت شده است که در یک شب زنی با چند مرد همبستر شده است و در اعترافات زنان برگشته از جهاد نکاح نیز این موضوع وجود دارد .
وقتی مجتهد می تواند حکم بدهد و خطا بکند و عقوبتی هم در انتظارش نیست  می تواند  یک زن را به عقد چند نفر نیز در بیاورد ولی در خصوص زمانی فرضی که مجاهدین برای رفع نیازهای جنسی خود نیاز به زن داشتند اما حتی یک زن  نبود تا هشتاد مرد بریزند روی سر ش ، حتی خواهر و مادر هم نبودند تا با محارم جهاد نکاح کنند  آن وقت چکار کنند خود را اخته کنند ؟ در آن صورت ممکن است کسی به فکر جهاد لواط نیز بیفتد :
http://www.aparat.com/v/KNrhg/%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7_%D8%A8%D8%B1_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B2_%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B7_%D9%88_%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF_%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AD_%D9%86%D9%86%DA%AF%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%B1
شاید کسی از  نوشتار این قسمت اینگونه استباط کند که جهاد نکاح  تأیید شده است  لازم است به صراحت از این موضوع تبری جسته و مجددا تأکید شود که یک زن هیچ گاه نمی تواند با چند مرد همزمان و بدون پاک شدن همبستر شود . یک زن هیچ گاه بدون خواندن صیغه نکاح مورد قبول و تعیین مهریه و مدت نمی تواند مورد استفاده جنسی قرار گیرد و از یک زن هیچ گاه نمی توان بدون رضایت خودش  تمتع کرد وقتی همه ی آن شرایط همزمان محقق شد آن وقت مجاز است .
 بقیه ی اعمال از جمله ازدواج با محارم و یا همجنس بازی که شرم آور است و از اعمالی است که قبح آن به حدی سنگین است که اگر در اثر ارتکاب آن زمین کاملا نابود شود تعجب نکنید . 
این هم اعترافات زنان در خصوص جهاد نکاح :

خاطرات زنانی که از جهاد النکاح بازگشته اند (+۱۸)

مجددا سؤال این است که چرا فردی می تواند فتوا بدهدا و اگر در فتوایش خطا کرد عقوبتی در انتظارش نیست چه عاملی باعث مجوز دادن به این موضوع شده است مگر اسلام آمده است تا با سعی و خطا و اشتباه فتوا دادن مفتی ها جامعه را اداره کند اگر اسلام برای همه چیز برنامه ی مشخص دارد چرا اشتباه در فتوا ؟
معلوم است یک چیزی گم است یک چیزی کم است  علت این دست و دل بازی در مجاز کردن مفتی ها برای هر اشتباهی نه آن مفتی است نه آن فتوا و نه آن کتب، علت چیز دیگر است .
اگر ما معلول و علت را با هم قاطی نکنیم مشکل حل است با عوض کردن مفتی ها و یا خوب درس خواندن شان و یا با عبری دانستن و عربی دانستن و انگلیسی دانستن مشکل حل نمی شود حتی اگر همه فیثاغورث و انیشتین و غزالی و رازی هم بشوند باز مشکل حل نمی شود وقتی حل می شود که علت را شناخت و برای حل علت تلاش کرد .
ادامه دارد

  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :