تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - نقش حوادث اخیر در آینده ی اسلام قسمت یازدهم

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

قبل از شروع بحث لازم است تذکر دهم مطالب مطروحه در این قسمت و قسمت قبل به معنی تبرئه ی تکفیری ها نیست شکی نیست تکفیری ها محکومند چون آنان با اقداماتشان در حال کمک به دشمنان اسلام و نیز در حال ریختن آبروی اسلام هستند اینکه آنان برداشتشان چیست در درجه دوم اهمیت قراردارد مهم این است که در نتیجه اقدامات وحشیانه ی این گروه حیثیت اسلام و پیشرفت این دین مبین در معرض خطر قرار گرفته است پس آنان مجرمند و جرمشان در زمره ی افرادی است که به گسترش شرک و کفر و نابودی اسلام کمک می کنند. علاوه بر این موضوع گزارشات رسیده حاکی است علاوه بر اعمال زشت مذکور کارهائی دیگر نیز انجام داده اند که کار زشت آنان را بی شرمانه تر می کند بر اساس آن گزارشات تکفیریها یک زن را در یک روز و حتی یک ساعت به چندین نفر اختصاص داده اند که در اینکه این موضوع حرام و بسیار قبیح است شکی نیست .
تذکر دوم این است که ترجمه هائی را برای آیه ی فوق از افرادی گذاشته ام اما این به معنی موافق بودن با آن ترجمه ها نیست .
شروع بحث :
در قسمت قبل آیه 24 سوره ی نساء را آوردیم و سپس نظر برخی علمای اهل سنت را که ترجمه یشان دال بر مجاز بودن همبستری با اسیر و نیز نظر یکی از افراد که مخالف همبستری بود را آوردیم و پرسیدیم فرضا داعش از نظر آن دسته علمائی که موافق همبستری با اسیر کافر هستند تبعیت کند چه اشکالی دارد ؟
حال بگذارید سؤال را جور دیگری بپرسم کسی حنبلی است کسی شافعی است این از نظری و آن از نظری دیگر تبعیت می کند شما می توانید کسی را که حنفی مذهب است بدلیل تقلید نکردن از شافعی محاکمه کنید و یا بدلیل اینکه به فتوای حنفی عمل می کند جلوش را بگیرید ؟ داعش هم پیرو آن عالمی است که می گوید بر اساس آیه 24 سوره ی نساء می توانید با زنان کفاری که در جنگ اسیر می شوند همبستر شوید شاید خواننده ای اکنون که این مطلب را می خواند مخالف این کار باشد خوب نظرش برای خودش محترم ، او می تواند همبستر نشود اما داعش پیرو نظر شمای مخالف نیست بلکه از یک نظر فقهی دیگر پیروی می کند .


از طرفی دیگر ما که در این دوران زندگی می کنیم می بینیم که این موضوع یعنی ربودن و تجاوز زورکی به زنان بدترین ضرر و زیان حیثیتی را به دین وارد می سازد حتی این امر ممکن است موجب شود بسیاری از مسلمانان نیز که در جهان فعلی و محیط این قرن پرورش یافته اند از اسلام متنفر شوند مطلبی که نمی شود در آن شک کرد این است که موضوع تجاوز لجام گسیخته می تواند پیشرفت اسلام را نه تنها متوقف بلکه معکوس و منفی سازد .
با این تفاصیل کجای کار ایراد دارد ؟
 بر اساس نظر برخی علما، آیه ی فوق همبستری با زنان اسیر را مجاز کرده است از طرفی دیگر این کار در حال حاضر به ضرر اسلام است شاید یکی خود را راحت کند و بگوید که کافی است از نظر علمای مخالفِ همبستری استفاده  کنیم، اما اشکال اینجاست که افرادی همواره موافق همبستری خواهند بود  و بر حسب اتفاق در این قرن اسلحه و زور هم دارند و حتی اگر این افراد سرکوب شوند در آینده مجددا گروههای دیگری خواهند بود و از همین فتواها استفاده خواهند کرد به دیگر سخن تا زمانی که جهان هست این فتواها خواهد بود و این افراد هم خواهند بود تا زمانی که به ریشه ی مشکل توجه نشود و ریشه ی مشکل خشکانده نشود و از سرچشمه موضوع حل نشود مشکل همچنان باقی است . ریشه ی مشکل کجاست ؟ افراد بی دین و یا دیندار ضد اسلام معمولا می گویند ریشه ی مشکل خود اسلام است در سایت های فراوانی با عنایت به آیه ی 24 سوره ی نساء می گویند ریشه ی مشکل ، العیاذ بلله خود قرآن و الله اسلام است . مثلا این متن کینه توزانه و عناد آمیز سراسر غلط را بخوانید : ( در این آیه مثلا الهی می بینیم که به وقاحت هرچه بیشتر ، به دستور و اجازه ای که از سوی الله صادر و ابلاغ گشته است ، تنها ایمان آورندگان به اسلام یعنی مسلمانان می توانند به مادران و خواهران ما ، که به زور و یا در جنگ گرفته و در بند و زندان کرده اند و یا اسیر نموده و هیچگونه اختیار از خود ندارند و از آنها آزادی عمل و اراده سلب گشته است ،تنها به جرم هم باور و هم دیدگاه نبودن تجاوز نمایند که البته با روادیدی
که الله مدینه به مسلمانان داده این حق را به خود می دهند که همچون درندگانی که خوی درندگی دارند و از جوانمردی بویی نبرده اند مادران و خواهران و کودکان ما را طعمه وار تصاحب نمایند تا بتوانند هرچه میل آنها
است بر سر آنها بیاورند بی آنکه خود و خانواده خود را بجای آنها بگذارند و حقی برای آدمیت آنها قائل باشند و کمترین شکی نمایند که کردار خود آنها رنگ و بوی جنایت و ستم و تجاوز و ناجوانمردانه بودن داشته باشد) واضح است که این گونه جواب ها هم حرف بی منطق و غلط و سفسطه آمیزی است هم اینکه این جواب مشکل را حل نمی کند و این جواب از آدم عاقل صادر نمی شود مگر اینکه آن آدم عاقل مرضی شیطانی داشته باشد و بجای حل مشکل با عقل شیطانی خود به فکر نابود کردن اسلام باشد اما مسلم است که این خواسته ی او محقق نخواهد شد یعنی اینکه با فرض پذیرفتن اینکه که مشکل در خود اسلام است باید همزمان بپذیریم که تا زمانی که مسلمان هست تجاوز و تعدی ادامه می یابد و مسلم است که تا دنیا هست مسلمان هم هست . پس حتی غیر مسلمانان سالم که به دنبال حل مشکلند هم باید دنبال این باشند که ثابت کنند مشکل در اصل اسلام نیست و دنبال حل موضوع با استفاده از خود اسلام باشند .  عده ای دیگر از مسلمین می گویند ما اصلا دین را در امور دنیا دخالت ندهیم تا این جور مشکلات پیش نیاید واضح است که این  پاک کردن صورت مسئله است مسئله این نیست که اسلام حکومت بکند یا نکند چون این بحث موافقان و مخالفانی دارد و بدلیل وجود موافقان اسلام حکومت خواهد کرد .

 آنانکه در درون اسلامند و عمق خطر را درک کرده اند معمولا جواب هائی می دهند بدین مضمون : ( بسیاری از مترجمین وقتی معنای حقیقی کلمه ای را در قرآن نمیدانند به ناچار آن را از مترجمین دیگر کپی میکنند و این ترجمه ها برای تایید حوزه های علمیه و مراجع تقلید و مولوی ها و ماموستاها و آیت الله ها و حجت الاسلام والمسلمین ها باید منطبق با نوشته ها و روایات در کتب حدیث باشد در غیر اینصورت ترجمه ی مترجم مجوز نشر نخواهد گرفت و مترجمین باید بدانند که ترجمه ی قرآنی که ارائه میکنند نباید روایتها و احادیث را نقض کنند.! )
همین بنده ی خدا که این مطلب را در سایتی نوشته ترجمه را با استفاده از این جمله به معنی مد نظز خود نزدیکتر می کند :
( به عنوان مثال کلمه "ملکت ایمانکم" را کنیز ترجمه کرده اند باید بدانیم که کلمه ملکت ایمان ترکیبی از 2 واژه ملکت یعنی مالک است و ایمان به معنی عهد و پیمان و به معنی سوگند در قرآن آمده و برده داری و کنیز داری در قرآن نیست و بعضی ترجمه های غلط که کنیز را ترجمه کرده اند با روح قرآن در تضاد هستند زیرا که روح توحیدی قرآن انسانها را آزاد میداند و نه برده و کنیز اربابان متفرق و اندیشه ی مبتنی بر اربابان را نفی میکند.)
او در نهایت آیه ی 24 را اینگونه ترجمه می کند : {(
و (برشماحرام شد) زنان شوهر دار مگر زنان مومن مهاجر هم پیمان شما که در کتاب خدا بر شما (پیمان دارند ) } و یا فرد دیگری  این معنی را برای همان آیه در یکی از وب ها نئشته است : (  آیه میگوید زنان شوهردار بر شما حرامند مگر زنان شوهر داری که پس از اینکه به اسارتتان درآمده اند میخواهند  مسلمان و با شما همسر باشند که در این حال حرام نیستند. ) فقط می توانم بگویم تلاش این دو انشا الله مقبول درگاه حق باشد ولی عجیب است که هر چه آدم نگاه می کند ترجمه چرا این نمی شود که اینها نوشته اند عربیو درست نوشته اند فارسیش اشتباهه ، ( بخصوص اولین ترجمه و کلمه ی مهاجر که از آیه 10 ممتحنه استنباط کرده و ترجمه ی آیه ای از قرآن به وسیله آیه ای دیگر از قرآن نموده اند اصلا جور در نمی آید دومی را می شود کاریش کرد تحت عنوان برداشت اما اولی ثقیله ) البته به افرادی که مخالف ترجمه یشان هستند گفته اند خائن به قرآن ، حالا اگر جرأت داری حرف بزن . 
جالب است که بدانید اکثر علمای اهل سنتی که مخالف همبستری با زنان اسیر بر اساس آیه 24 هستند به این دلیل نیست که آنان قراردادن معنی اسیر به جای "ملکت ایمانکم" را قبول ندارند ( البته کاربرد معنی اسیر بیشتر بدلیل حدیث وارده در خصوص این آیه است ) بلکه می گویند آیه ی فوق بوسیله ی آیه ی وَلاتَنْكِحُوا الْمُشْرِكاتِ حَتّی یُؤْمِنَّ فسخ شده است  اما در هر حال  نظراتی که در فوق آمده اند هر دو از یک مشکل مهم رنج می برند و نیز چه موافقین آن تفسیر و چه مخالفین تفسیر مذکور افرادی هستند که متخصص زبان عربی و نیز متخصص در دین هستند و بسیاری از آنان عربِ متخصصِ زبان عرب و دین اسلام هستند اما با توجه به حدیث جنگ اوطاس ترجمه ی زنان اسیر را پذیرفته اند حداکثر این است که : (برخى از فقهاى اهل سنت که با احتیاط موافقت کرده اند دو شرط را برای اجرای آیه ی 24 سوره ی نساء و آیه ی 6 سوره ی مؤمنون لازم دانسته اند: یكى عدم استطاعت مالى بر ازدواج با زنان آزاد, ودیگرى خطر ارتكاب كار حرام بر اثر نداشتن همسر ) که هر دو این شروط در داعش هست یعنی داعش بدلیل هزینه های جنگ نمی تواند هزینه ی ازدواج با زن آزاد را بدهد از طرفی زن آزاد شاید به مناطق جنگی نیاید و نیز آنان در معرض ارتکاب زنا هستند .
و مشکل دومی که بر نظرات مذکور مشترکا حاکم است این است که با فرض صحت ترجمه ها بالاخره موارد فوق هم نظری هستند که ممکن است درست هم باشند اما فردی می تواند از آن نظر تبعیت نکند و به نظر آنانی که برداشت اسیر را دارند بپیوندد .
به دیگر سخن آن پاسخ ها مشکل را ریشه ای حل نمی کند بلکه ترجمه ها و برداشت های دیگری را علاوه بر برداشت های فعلی اضافه می کند . حتی اگر این فرد فتوا دهد که هر کس برداشت اسیر از آیه بکند قتلش واجب است این فتوا هم موجب خونریزی بیشتر می شود و مشکلی بر مشکلات اضافه می کند .
علاوه بر دو اشکال فوق که بر پاسخ ها ی مذکور حاکم است مشکل مهم دیگری هم وجود دارد و آن اینکه وقتی موضوع بهتر روشن می شود که بدانیم موضوع تجاوز تنها یکی از مشکلات موجود است فرض کنیم این مشکل را حل کردیم مشکل جهاد نکاح و یا مشکل قتل های بی رویه و اعدام های عجیب و غریب ، و یا آوراگی و اسارت انسان های غیر نظامی و... را چکار کنیم ؟ همه جا که ملکت ایمانکم بدادمان نمی رسد .
آمدیم این مشکل و ده مشکل دیگر را حل کردیم دوازدهمی را نمی توانیم حل بکنیم
با توجه به انبوه مشکلات از این دست معلوم می شود ریشه ی مشکل در ندانستن زبان عربی و .. نیست . پس مشکل کجاست ؟
قبلا گفتم که داعش معلول است این فتواها هم معلولند بحث تکفیری ها هم معلولند حتی اینکه سازمان های ضد اسلامی غربی می توانند سؤ استفاده کنند و فتوا سازی کنند همه و همه معلول است هیچ کدام علت نیست . یک چیزی مفقود است یک چیزی گم است یک چیزی کم است علت چیز دیگر است آن علت چیست ؟
کنفسیوس جمله ای  می گوید بدین مضمون :
( دانه های پوسیده در اسارت خاک هستند و مغزهای پوسیده در اسارت خرافات سختترین کار دنیا آزاد کردن اسیرانی است که زنجیرهای خود را می پرستندسختترین زنجیرها زنجیرهای اندیشه است سیه بختی انسان از روزی شروع نشد که اشتباه کرد از روزی شروع شد که پی به اشتباه خود برد اما به آن اعتراف نکرد )
ادامه دارد




  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :