تبلیغات
بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده - پاسخ به سوالی دیگر در خصوص محمد بن عبد لوهاب

بررسی اعتقادات وهابیت و سلفیت و مفتی زاده

سؤال این شرکت کننده ی محترم را بدون کم و کاست و تغییر در ادبیات می آورم تا رعایت اما نت داری شده باشد :

( آقای علی پور فرض کنیم تمام حرف های شما را در باره ی وهابیت  قبول کردیم ولی اینکه جایزه های مختلف تعیین کردند که اگر کسی در کتاب محمد بن عبد الوهاب حتی یک کلمه ، یک حرف در آن پیدا کند که بوی از شرک دارد ( یک میلیارد تومان جایزه ) می دهد چرا کتاب هایتان یا حرف هایتان را در چنین جاهای مطرح نمی کنید ( شبکه کلمه ) ما نمی گوئیم چه کسی راستگو است یا دروغگو ولی باید این مسئله روشن شود ما نمی گوئیم شما برنده جایزه باشید ما می گوئیم فکر ما را روشن کنید آیه 5 منافقون را گفتید در باره ی پیامبر ، پیامبر به اذن خدا شفاعت می کند نه چیزی غیر از آن اما آیه 26 در سوره ی الرحمن خدا می فرماید کسی که مرده است کاری از دست او برنمی آید اول مراسم فرمودید خدا فرموده مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را خدا از رگ گردن به شما نزدیک تر است یا آیه بعد که گفتید دعای شما را نمی شنوند اگر بشنوند اجابت نمی کنند تفسیر این آیه چیست غیر از اینکه خدا را بخوانید تا اجابت کند )

 برادر یا خواهر عزیز :

اول از همه از ادب شما تشکر می کنم نوع نوشته هایتان و طرز بیانتان بسیار محترمانه و بزرگوارنه است و اما بعد :
دوست عزیز ایراد ما به آقای محمد بن عبد الوهاب درغلط بودن قضاوت ایشان نسبت به رسول خدا و تفسیر غلط آیات قرآن و مبارزه ی با مسلمانان و کشتن ایشان و نیز تکفیر مسلمین و مباح نمودن خون و مال ایشان و ایجاد تفرقه و چند دستگی در بین مسلمین است این موضوع     ربطی به ادعای آن شبکه ندارد آیا منطقی است من جایزه تعیین کنم برای کسی که یک کلمه شرک آمیز در عقاید  قوم لوط بیابد و از آن این  مطلب را نتیجه بگیزم که پس انحراف های دیگر ایشان اشکال ندارد 

همانگونه که مطلعید نفاق کم گناهی نیست  ما در  صدر اسلام مبارزه ی با نفاق را به عنوان سیره ی رسول خدا مشاهده می نمائیم سردمدار منافقین هم عبد الله بن ابی بود در آیه 5  سوره ی منافقون اعتقاد ایشان شرح داده شده است او در مقابل این موضوع که به او می گفتند برود پیش رسول خدا و از آن بزرگوار دعا بخواهد  مقاومت می کرد و استکبار می ورزید در این آیه بدلیل این اعتقاد ایشان سرکش و مسدود کننده ی راه خدا لقب گرفته است در ادامه به فسق و نفاق ایشان نیز پرداخته شده است  فرض می کنیم سخن شبکه کلمه درست باشد و هیچ کلمه ای که بوی شرک بدهد در میان سخنان ایشان پیدا نشود اما دقت کنید مبارزه با طلب دعا از رسول خدا کم جرمی نیست که شما آن را بی اهمیت جلوه دهید و ایشان را تبرئه می کنید به این دلیل که چون چیزی از شرک در میان سخنان ایشان نیست 

اما در مورد این ادعا که چیزی که بوی شرک بدهد در بین سخنان ایشان نیست به این چند خط هم دقت فرمائید : هوادارن ایشان وقتی از او دفاع می کنند می گویند او مسلمین را بدلیل اینکه پیامبر مرده را مورد خطاب قرار می دهند به شرک متهم می کند چرا که در اثر ندای غایب صفت علام الغیوب و سمیع برای پیامبر غائب قائل شده اند  در حالیکه خود این ادعا نیاز به این دارد که فرد از ته ذهن و نیات مسلمانی که طلب دعا می کند خبر داشته باشد چرا که ممکن است فردِ مسلمانِ زائر چنین اعتقادی نداشته باشد مثلا فرد زائر معتقد باشد طلب دعای او توسط ملائکی که از جانب خدا گماشته شده اند به خدمت رسول خدا (ص) عرضه می گردد بنا بر این محمد بن عبد الوهاب چون به طور خفی ادعا می کند که از غیب و نیات درونی مؤمن زائر خبر دارد و آن احتمال را که به نفع مسلمان زائر است رد می کند پس از ته ذهن و دل همه ی زوار در تمام قرون و اعصار چه قبل از خود و چه در زمان خود و چه بعد از مرگ خودش باید خبر داشته باشد برابر همان استدلال خود او علیه مسلمین، نامبرده مشرک است مگر اینکه شبکه کلمه معتقد باشد که محمد بن عبد الوهاب در اصلی ترین ادعایش اشتباه کرده است که در صورت پذیرش چنین سخنی فتنه ی وهابیت تمام می شود و در صورت نپذیرفتن محمد بن عبد الوهاب بر اساس سخن خودش ادعای خدائی کرده است

در مورد اینکه فرموده اید آیه ی 5 منافقون می فرماید که پیامبر به اذن خدا می تواند شفاعت کند خیر در آیه 5 منافقون چنین مطلبی نیامده است بلکه این آیه در خصوص در خواست دعا از رسول خدا در دنیا است (و اذا قیل لهم تعالوا یستغفر لهم رسول الله لووا رئوسهم و رأیتهم یصدون و هم مستکبرون) می بینید که در آیه چنین مطلبی که می فرمائید وجود ندارد در آیه ی 26 سوره ی الرحمن هم مطلبی که شما فرموده اید وجود ندارد اما در مباحثاتم با آقا عبد الله در همین وب آدرسی که در آن در خصوص آیات مد نظر شما و تفسیر شان هست مطلب نوشته ام می توانید مطالعه فرمائید به طور خلاصه آیات مد نظر شما که آدرسش را اشتباه داده اید در مورد  مواردی دیگر است از جمله اینکه بعد از مرگ پذیرش سخن حق فایده ندارد و نیز به مرده دلان نمی توان سخن حق را فهماند و موارد در این راستا که شرح داده شده است در مورد آیاتی هم که در آن جلسه قرائت کردم در همان جلسه توضیح هم دادم شاید شما آن موقع بیرون بوده اید می توانید فیلمش را بگیرید و دفعه دیگر گوش دهید اگر بخواهم به طور خلاصه اشاره بکنم ما نگفته ایم از خدا دعا نخواهید تا دستور صادره در آیه های مذکور را نقض کرده باشیم اما شما هم توجه فرمائید که آیه هم نفرموده است از رسول خدا دعا نخواهید

برای اینکه رهبری و برتری رسول خدا بر خودمان را بپذیریم و رهبری جهان اسلام برای همیشه تاریخ مشخص باشد و نیز دلایل دیگر، خداوند متعال در آیاتی دیگر دستور فرموده است از رسول خدا نیز طلب دعای خیر بکنیم و ما نیز دستور خدا را اجرا می کنیم آیا اشکالی دارد؟

توجه بفرمائید:

اینکه حداوند در آن آیه فرموده است که من به عبادم نزدیکم و در صورت خواستن جوابشان را می دهم شکی نیست اما در این آیه نفرموده است از رسول خدا و بزرگان دیگر طلب دعای خیر نکنید ما نباید اعتقاد خودمان را با سخن خدا قاطی کنیم و همه را به عنوان سخن خدا مطرح سازیم پیشنهاد می کنم برای دریافت کامل جوابتان مطالب این وب به خصوص مباحث بین بنده و عبد الله در قسمت نظرات این آدرس

http://mohammad40.mihanblog.com/post/comment/28 

  و پاسخ دانشجویان مریوان را در همین وب مطالعه بفرمائید و به این آدرس هم سر بزنید :
www.mohammad4091.blogfa.com/post-21.aspx

و این آدرس :              

www.mohammad4091.blogfa.com/post-20.aspx

  مؤثر است

در صورتی که مطالب مذکور را خواندید باز احساس کردید سخان من درست نیست دلایل تان را در همین وب مطرح بفرمائید تا با هم گفتگو کنیم

متشکرم

  • آخرین پستها

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :